vänner & nattskratt & telefonsamtal

i helgen hade jag min på-nytt-funna vän hos mig. hon är så söt och jag älskar att ligga långt in på natten och att smått hysteriskt skratta ikapp med henne.

idag är vi lediga från skolan, och jag avnjuter det genom att sitta inne och emellanåt slänga en blick ut på det tunna puderlagret av snö som lagt sig. jag önskar att det kom mer, sådär lagom för att det ska knastra under skorna när man går.

(& efter att ha fått ett spontansamtal från andra sidan jorden så känns vinterkylan lite mindre påträngande i mig.)

1 kommentar

Filed under livet

One response to “vänner & nattskratt & telefonsamtal

  1. det låter väldans fint.

    svar: jag förstår det! jag har längtat efter snön i jagvetintehurlänge och nu tycks snöandet inte ha något slut. åhåh :) bara den ligger kvar …

Kommentera

