människors livsmål, tjugo-i-topp

1. gå ned i vikt 2. sluta skjuta upp saker 3. skriva en bok 4. bli kär 5. bli lycklig
6. skaffa en tatuering 7. dricka mer vatten 8. gifta sig 9. resa jorden runt
10. åka på en resa utan fastställt mål 11. se ljuset i norr 12. lära sig spanska
13. spara mer pengar 14. kyssas i regnet 15. fotografera mera 16. skaffa
nya vänner 17. lära sig spela gitarr 18. köpa ett hus 19. bli kvitt sina skulder
20. läsa fler böcker (källa: här)

att majoriteten av alla människor har som mål att gå ner i vikt före att t ex bli lycklig visar bara på hur snedvriden världen är, enligt min uppfattning.

låt höra; vad har ni för mål?

3 kommentarer

Filed under livet

3 responses to “människors livsmål, tjugo-i-topp

  1. Det är ju tragiskt att nummer ett är att gå ner i vikt. Ushamig.

    Hm. Mitt mål är väl att få ut så mycket som möjligt av varendaste liten dag (inte för att jag följer det något vidare, men det är det jag vill iallafall)
    Och ett för-stunden-mål är att få honom att ge mig en chans.

  2. Su

    Vissa dagar skulle jag kunna säga att det är mitt mål, att gå ner i vikt, men det är dom dagarna när man verkligen inte tycker om det man ser.

    Men annars säger jag att mitt mål är att leva varje dag, att bli lycklig och göra det som jag vill för att det är just det jag vill göra.

  3. mitt mål är just nu, skaffa mig ett jobb eller börja plugga, börja må bättre, hoppas att allt löser sig, är rätt rädd just nu, för vad kan jag inte skriva här, flytta hemifrån. och sen sluta skjuta upp saker. bli lycklig har man väl som mål också hehe.

Kommentera

