förmågan att se det vackra

det är en väldigt fin förmåga som man kan träna upp. igår fick jag bekräftat att även dagar då solen inte tittar fram kan vara galet vackra, bara man tittar på rätt sätt. jag och björnen fick joina på fina&hurtiga faster med man för en långpromenad. ska erkänna att jag var skeptisk, hur mysigt kunde det lixom bli på en skala utan sol på himlen? men så fel jag hade, för det enda som var grått var ju faktiskt himlen, allt annat lyste. det enda jag ångrar var att vi inte började en timme innan, för på vägen till bilen var det så nattsvart att varje steg var läskigt. men innan dess såg det ut såhär:

1 kommentar

Filed under livet

One response to “förmågan att se det vackra

  1. fint. bra att lära sig se ljuset även gråa dagar. är nog ganska dålig på det själv. måste öva mer. väldigt tacksamt att bo i soliga sydfrankrike för tillfället dock.

Kommentera

