ny vecka, nya tag

varför skriver du aldrig på din blogg längre?, undrade björnen lite ledset härom dagen. anledningen är att jag inte är tillräckligt inspirerad, motiverad, fokuserad. allt jag behöver hinna, det hinner jag knappt. så jag har nästan glömt bloggen. och nu när jag klickar in mig här rynkar jag lite på näsan över mina tråkiga inlägg från sensommaren och framåt. bloggen hinner inte riktigt med i mitt liv längre.

men, något vettigt måste jag ju helt enkelt skriva nu. och det får bli detta: att vi var på sammis i helgen. världens finaste. den handlade om att vi behöver skydda vårt sinne. på baksidan av programmet fanns repetitionsfrågor som vi fick fylla i under programmets gång, och idag har jag med mig denna dyrbara lapp med dyrbara påminnelser till jobbet. när mailen lugnar ner sig ögnar jag igenom frågorna och svaren och de hänvisade bibelställena, och så tänker jag: viktig mat i rätt tid.

1 kommentar

Filed under livet

One response to “ny vecka, nya tag

  1. Nu va det otroligt länge sen igen :o

Kommentera

